2009. június 9., kedd

Via Margutta


A mai napon a Via Marguttán, Tot egykori műtermének színhelyén kezdtem kutatásomat. Arra voltam kiváncsi, hogy az utcában emlékeznek-e még a "Professoréra". Először abban a képkeretező műhelyben érdeklődtem, amelyik, mint helyszín Huszárik Zoltán portréfilmjében is feltünik. A tulajdonosnak nem kellett sokáig gondolkoznia: utca, házszám, még a Mester halálának dátumát is tudta. Egy másik képkeretező - valószínűleg fiatal korából adódóan - nem ismerte Amerigo Tot-ot. Egy kőfaragónak élt leginkább Tot az emlékezetében: a házszámot a falra rajzolta ujjával: 51/b.
A megadott kapualjban végül a portás megengedte, hogy készítsek néhány képet a belső udvarról. Az apró műhelyek által szegélyezett kertben találtam valami érdekeset:
A szarkofágot nézve az archívumban látott 1953-as felvételre gondoltam:
 
A fenti két szarkofág csak drámaian hasonlít egymásra.  Az 53-as felvételen a Piazza Navonán található kút szerepel. Ma így fest:
2009. 06. 10. Helyesbítés: a kőfaragó által megadott szám nem Amerigo Tot egykori címe. A szarkofágért azért megérte a tévedés. 
Csütörtökön megpróbálom újra: Via Margutta 17.  
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése