2009. június 30., kedd

Összegzés

Az olaszországi kutatás utolsó napján összeszámoltam néhány adatot. Gyüjtéseim során nagyjából 1500km-t utazva, 7 város köztereit bejárva, 40 Tot művet felkeresve 1600 felvételt készítettem. A szobrok pontos méreteit, anyagát, állapotát rögzítettem. 
Kutatásaim során csak néhány helyszínre nem jutottam el. A római Külügyminisztériumból nem kaptam fényképezési engedélyt a mennyezeti dombormű rögzítésére, Reggio di Calabriában a Mezőgazdasági és Erdészeti Minisztériumból nem kaptam választ az Aspromonte című szobor illetve néhány Tot dombormű ügyében. Montescaglioso és Brindisi városát idő és pénz szűkében sajnos ki kellett hagynom, mint helyszínt. A Vatikáni Múzeumban a Tot műveinek otthont adó terem lezárása miatt csak a múzeum fotóarchívumától kaptam segítséget. 
Rómában az Akadémia segítségével sem sikerült megtalálnom azt a galériát a Trastevere negyedben, ahol 3 Amerigo Tot művet árulnak.
Mindent összevetve, a kutatás az eddig ismert adatok pontosításában és a művek jelen állapotának felmérésében tett nagy lépést. A szobrok restaurálása, mint azt korábbi bejegyzéseimben már írtam, időszerű lenne. A hagyaték Magyarországra kerülése már folyamatban van. Következő lépésként a bemutatásukat szolgálló méltó helyszín kialakítását tartom elengedhetetlen feladatnak.  
Végezetül köszönettel tartozom mindazoknak, akik Magyarországról és itt Olaszországban segítségükkel hozzájárultak a kutatások eredményességéhez. Köszönöm Cziráki Juditnak, Mélyi Józsefnek, Tóth Károlynak, Kovács Péternek, a Római Magyar Akadémia munkatársainak, Dr. Giuseppe Centronenak, Hajdu Katalinnak, Roberto Martorellinek, Sergio Buoncristianonak, Vincze Margitnak, Claudio és Loredana Mirabellinek és Jankovics Anitának.        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése